Webpagina maken? Waar moet je rekening mee houden | 500PH
1082
post-template-default,single,single-post,postid-1082,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,vertical_menu_enabled,qode-title-hidden,qode_popup_menu_push_text_top,qode-content-sidebar-responsive,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-16.8,qode-theme-bridge,wpb-js-composer js-comp-ver-5.5.5,vc_responsive

Webpagina maken?

Webpagina maken? Waar moet je rekening mee houden.

Wanneer je een website maakt is het goed om te weten hoe de webpagina is opgebouwd en wat een logische indeling is.
Natuurlijk wil je een mooie en originele pagina, eentje die niet is als ál die andere websites. Verstandig is om ook rekening te houden met de manier hoe bezoekers kijken naar je website.

In dit artikel lees je:

  • hoe een webpagina is opgebouwd
  • waar moet je rekening mee houden bij het maken van een webpagina

Inhoud van het artikel

Opbouw van de webpagina
Header – doe de blinddoektest
– Herkenbaar logo
– Wat zet je wel en niet in het menu
– Een zoekfunctie dat werkt
– Tagline voor helderheid
– Winkelmandje in de hoek
– Wel of geen topmenu toevoegen
– USB’s of UBR’s
Content – opbouw van je tekst
– Waarom een call-to-action knop
– Wat zet je onder de vouwlijn
Footer – gebruik deze ruimte
Klant staat centraal

Opbouw van de webpagina

Allereerst is het belangrijk om te begrijpen hoe een webpagina is opgebouwd.
Een webpagina bestaat uit verschillende onderdelen; de header, de content en de footer. Header (bovenaan de pagina) en footer (onderaan de pagina) staan vast. Deze zie je op alle pagina’s van je website. De content (het middenstuk) is op elke pagina verschillend.
Heb je al een WordPress website en wil je wat in de tekst aanpassen of een foto wijzigen, dan doe je dat in de content.

Header – doe de blinddoektest

Een goede header voldoet aan de blinddoektest. Dit is een test waarbij je de website bekijkt vanuit de bezoeker die nog nooit van je heeft gehoord, nog nooit op je website is geweest en zonder enige voorkennis op je website is gekomen. Op welke webpagina deze bezoeker ook je website binnenkomt, het moet altijd meteen duidelijk zijn waar de website over gaat.
In de header staat altijd je logo en het menu (de navigatie). Daarnaast vind je hier vaak nog andere items als een zoekfunctie, een tagline, het winkelmandje, nog een extra top-menu en USP’s.

Herkenbaar logo
Je logo moet duidelijk, simpel en herkenbaar zijn. Een goed logo is tijdloos. Kies een kleur en vorm die goed past bij je bedrijf.

Geen reactie's

Geef een reactie