Is jouw website je online visitekaartje? Dan is de kans groot dat je niet veel klanten krijgt via de website. Een visitekaartje is te beperkt, een website kan zoveel meer dan alleen maar wat informatie geven. Dus waarom zou je je website gebruiken als visitekaartje?
Inhoud van het artikel
Het is goed om de verschillen tussen een visitekaartje en een website te bekijken, zodat je een juiste beslissing kan maken wat je wilt.
Het visitekaartje
Heb je een visitekaartje, dan moet je actief klanten zoeken. Wanneer je contact maakt met een potentiële klant, geef je jouw kaartje. Je kan een praatje doen over jezelf, maar het kaartje zelf bevat maar weinig informatie. Meestal alleen je bedrijfsnaam, jouw naam en de contactgegevens. Deze persoon neemt het kaartje mee naar huis en meestal beland het ergens achter in een la. Jij moet nu wachten tot deze potentiële klant contact met je opneemt.
Een website
De potentiële klant is op zoek en vindt jou. Op de website staat alle informatie die je wilt delen en het is direct duidelijk wie jij bent, wat je aanbiedt met eventueel alle achtergrondinformatie. Iets wat in een persoonlijk gesprek niet allemaal besproken wordt of goed naar voren komt. Bovendien heb je bij een website rustig de tijd om na te denken hoe je over wilt komen en welke woorden je gebruikt. De kans dat de bezoeker een connectie met je maakt is daarom groot. Ook kan de bezoeker direct actie ondernemen.
Een website als online visitekaartje
Een website die wordt gebruikt als visitekaartje zal dus enkel informatie bevatten over het bedrijf, over de persoon achter het bedrijf en contactgegevens. Vaak net zo interessant als een visitekaartje.
Er zal geen call-to-action zijn, geen duidelijke stap voor de bezoeker die hij kan doen. Doel is informatie geven en wachten tot een potentiële klant contact met je opneemt.
Een website die voor je werkt
Wil je een website die voor jou werkt, dan maak je de website voor je potentiële klant. Je laat zien dat je deze begrijp waar hij of zij naar op zoek is, geeft waardevolle informatie en voldoende achtergrondinformatie. Op deze manier ontstaat er een connectie. Ook is een call-to-action onmisbaar. Wanneer er een connectie is, moet het direct duidelijk zijn wat je wilt dat je bezoeker doet. Denk daarbij aan: Probeer nu een maand gratis – Bestel nu en morgen in huis – Boek nu een gratis sessie – Bekijk onze aanbiedingen.
Het grootste verschil
Het verschil zit dus in de doelstelling. Doelstelling van een visitekaartje is dat je jouw informatie geeft en wacht tot er iemand contact opneemt.
Door een duidelijke doelstelling te zetten voor je website, is deze 24 uur per dag voor jou aan het werk. Een goede website promoot, verkoopt, geeft achtergrondinformatie en genereert uiteindelijk omzet.
Laat dus geen kansen liggen en maak gebruik van de mogelijkheden die een website biedt.
Geef een reactie